NYT Garmin Forerunner 910XT
Cat H3 ![]()
Tilmeldt: 27. aug 2009, 20:43 Min klub: ACK Favorit Sport: Triathlon Mit VÃ¥ben: Planet X stealth PRO |
Så virker det. Der er ihvertfald i gang med at opdaterer. Mange tak for hjælpen Robert.
|
|
Det var da så lidt
Godt at høre det virker nu. /Robert ps. Opdateringen kan godt tage meget lang tid. |
|
Yes, Chrome vikrer ikke - brug Safari!
|
|
Cat H3 ![]()
Tilmeldt: 27. aug 2009, 20:43 Min klub: ACK Favorit Sport: Triathlon Mit VÃ¥ben: Planet X stealth PRO |
Så fandt jeg også ud af hvordan jeg importerer mine filer fra uret til Training Peaks. Min flinke bror fortalte at hvis man downloader trainingpeaks device agent, så kan man importere filerne og vupti, så skal man bare træne
God fornøjelse der ude |
Cat HC5 ![]()
Tilmeldt: 22. jul 2010, 22:20 Geografisk sted: Midtjylland - Viborg Min klub: Viborg atletik og motion Favorit Sport: Triathlon Mit VÃ¥ben: Giant Trinity Advanced SL 2 10km Rekord: 14.50 min |
Hey alle..
Jeg håber, I alle er glade for jeres Garmin Forerunner 910XT... Det er jeg i hvert fald!! ![]() Jeg har lige set, at der er kommet en 2.6 opdatering. Jeg har kun opdateret mit ur 1. gang (2.3) Men jeg kan også se, at der er en 2.5 opdatering. Hvis jeg nu downloader 2.6, får jeg så også alle opdateringer fra 2.5 med?
En tak skal lyde til mine sponsorer for at give den fantastiske støtte på udstyrs fronten.
Nyt syn (Viborg og Hammel) -->Kop og Kande ( Viborg ) --> Asmild Plantecenter (Viborg) Løbeshoppen (Hadsten) samt Cykelbørsen (Bjerringbro) Tjek min blog --> http://nikolajtkbonde.blogspot.com/ |
Ja du behøver kun opdaterer til v2.6 Blev du hjulpet ? -Husk at anbefale MultiSports-Forum.dk andre steder...
Min Time Trial bike: BMC TM01 - Min Road Bike: Cervélo S2 ![]() |
|
Cat HC5 ![]()
Tilmeldt: 22. jul 2010, 22:20 Geografisk sted: Midtjylland - Viborg Min klub: Viborg atletik og motion Favorit Sport: Triathlon Mit VÃ¥ben: Giant Trinity Advanced SL 2 10km Rekord: 14.50 min |
Super mange tak! Nu har jeg lige et par spg mere. Jeg har lige fået en Power2max watt måler, og skal nu lære alt hvad det ur kan i forhold til watt! Findes der nogle guides? Da jeg downloadede 2.6 ser jeg i 2.5 at der er kommet 5-6 nye funktioner i "Power/watt" "2. Added new power metrics (Training Stress Score (TSS), Intensity Factor (IF), Normalized Power (NP), kJ)" hvad vil det sige? Kan nogle fortælle mig hvad de enklte funktioner går ud på? Håber virkelig I vil bruge lidt tid på at guide mig
En tak skal lyde til mine sponsorer for at give den fantastiske støtte på udstyrs fronten.
Nyt syn (Viborg og Hammel) -->Kop og Kande ( Viborg ) --> Asmild Plantecenter (Viborg) Løbeshoppen (Hadsten) samt Cykelbørsen (Bjerringbro) Tjek min blog --> http://nikolajtkbonde.blogspot.com/ |
TSS og IF ved jeg faktisk ikke hvad man lige skal bruge til. NP vil sige det gennemsnit watt kroppen har ydet, taget pulsen i betragtning (hvis jeg husker rigtig) NP vil oftes være højere end din gennemsnits watt for et 15 min interval. Blev du hjulpet ? -Husk at anbefale MultiSports-Forum.dk andre steder...
Min Time Trial bike: BMC TM01 - Min Road Bike: Cervélo S2 ![]() |
|
|
Intensity Factor (IF) = Normalized Power (NP) / Functional Threshold Power (FTP)
NP = Den belastning du har udsat kroppen for. Fx vil din gns. watt kun være 100, hvis du kører 20 min. op af et bjerg med 200 watt, hvorefter du bare lader cyklen trille ned ad bjerget i 20 min. - altså 0 watt. Den belastning du har udsat kroppen for vil dog være betydelig højere end de 100 watt, som gns. fortæller. NP vil derfor være højere end de 100 watt - måske 155 watt. FTP = De watt du maksimalt kan træde over 1 time. Der finders dog test, der kan fastlægge FTP, uden man skal køre en hel time. Traning Stress Score (TSS) = Er beregnet ud fra en formel hvor tiden, watt, IF og FTP indgår. Man kan maksimal opnå 100 TSS point i timen. Hvis man kører 1 time all-out (10/10) svarer det til 100 TSS point. Kører man 1 time på halv damp (5/10) vil TSS være 50. Jeg vil anbefale bogen Training and Racing with a Power Meter af Allen Hunter og Andrew Coggan. Her står utrolig meget om watt og watttræning
Følg mig på ThomasAndersenTri.com eller facebook ThomasAndersenTri
|
|
Cat H3 ![]()
Garmin med god service
Jeg havde problemer som flere her på MSF med at den ikke målte min puls. Først startede det med, at den fangede min puls de første 15-20 min og så dalede pulsen bare til under hvilepuls. Jeg kontaktede Garmin og fik den både opdateret. Skiftet batteri og senere resat den. Resultatet var at nu virkede den slet ikke Ringer igen til Garmin der sige, så må vi have det ind. Jeg bor selv i Allerød, hvor Garmin DK også ligger. Afleverede uret mandag kl 10 og kl 15.30 fik jeg mail og at nu var min reklamation behandlet og varen var afsendt. Om tirsdag modtager jeg pakken fra Garmin og der lå et sprit nyt ur inkl ny quick release, som sad på uret. Se det er fanmer OK |
Tilbage til Sportsbeklædning osv